• Kundservice: 08-341014
Fri frakt på alla ordrar över 500kr

Köpvillkor


Motsvarar inte varan dina förväntningar eller är det fel storlek, lugn vi löser det!
Hos oss på G26 gäller distansköplagen och då har du alltid 14 dagars öppet köp på det du handlar hos oss via nätet. Detta gäller även REA varor.


Gäller det ett byte?
Om du vill byta din vara mot en annan storlek, färg eller kanske ny modell. Maila oss till info@g26.se döp mailet *BYTE + ditt ordernummer’ i ämnesraden. Vi kollar att varan finns kvar i lager och håller undan den tills det att vi har fått tillbaka din retur. På returformuläret du fick med skriver du ner vad du vill byta till och lägg med lappen i paketet som du ska skicka tillbaka. När vi har fått din retur så skickar vi ut det du vill byta till!

Varför ber vi er både maila och fylla i returlappen? Jo, vi vill försäkra oss om att du ska få den vara du vill byta till. Eftersom en retur kan ta några dagar så vill inte att du går miste om den vara du vill byta till. Därför lägger vi undan den åt dig med en gång när du mailat oss! Om du vill returnera/byta en produkt står du själv för frakten tillbaka till oss, vid byte så står vi för frakten tillbaka till dig.


Gäller det en retur?
Du som kund betalar för frakten tillbaka till oss.

Fyll i returformuläret som du fick med i din beställning. Skicka tillbaka paketet till:

G26 Stockholm
Götgatan 26
118 46 Stockholm

Om du väljer att skicka tillbaka din produkt så ska den vara oanvänd och i original skick! När du returnerar eller byter en produkt står du själv för returfrakten, vid byte så står vi för frakten tillbaka till dig.


Avbokning eller ändring av order.
Om du vill avbeställa eller göra ändring i din order är det viktigt att kontakta oss så fort som möjligt så att vi inte hinner skicka ut ordern. Maila oss på info@g26.se med rubrik ’ÄNDRING + ditt ordernummer’ eller ’AVBOKNING + ditt ordernummer’. Har vi hunnit skicka ut din order står du själv för fraktkostnaden.

Är ordern betalad med kort kommer pengarna att föras tillbaka till det konto som kortet är kopplat till. Detta brukar vanligtvis ta mellan 1-3 bankdagar efter det att vi har fått tillbaka varan och kontrollerat att den är i det skick som vi skickade ut den i. Är produkten betald via faktura hänvisar vi dig till Klarna.se som tar hand om alla våra fakturor.

Paketet ligger hos ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300 kr för frakter och hanteringskostnader.


Reklamationer/Garanti.
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle det mot förmodan vara fel på leveransen eller produkten. Kontakta oss så snart som möjligt så ordnar vi att du får byta ut varan kostnadsfritt med en ny produkt. Om den nya produkten inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig alla kostnader. Om förpackningen/kartongen skulle vara trasig när du hämtar ut paketet så ber vi er att anmäla det där ni hämtar ut paketet. Vill du reklamera en produkt, kontakta oss via telefon 08-341014 (öppet kl 12-18) Vi följer allmänna reklamationsnämnden (ARN) när det kommer till reklamationer.

Läs mer på: Allmänna reklamationsnämnden