Vanliga frågor

Vilka betalningsätt har ni?
Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt inom Sverige. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som du kan använda. Du väljer normalt önskat betalningsalternativ efter det att du har slutfört ditt köp.

Betalningsalternativ
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är:

• Faktura

• Kortbetalning

• Kontokredit

• Direktbetalning via bank

Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp. Vi tar inte ut någon fakturaavgift.

Kan jag ändra betalsätt på min lagda order?
Nej du kan inte ändra betalsätt på din order när du har fått ditt ordernummer då är din order låst och ej ändringsbar.

Jag kan inte hitta min faktura - hur gör jag?
För att se alla dina fakturor kan du enkelt logga in på klarna.se och betala din faktura.

Det saknades varor på lagret när min order packades, hur får jag tillbaka pengarna?
När du lägger din order så reserveras hela summan för beställningen på ditt konto tills vårt lager hunnit packa och skicka iväg ditt paket. Om det skulle saknas någon vara i din beställning så dras den summan av då vi debiterar ditt konto. Det kan ta 1-3 dagar beroende på vilken bank du har innan du ser det debiterade beloppet.

Hur gör jag med min faktura vid en retur?
Om du returnerar din order så kommer fakturan att uppdateras utefter vad du returnerat och med eventuell returfrakt, det bekräftas via mail. Du kommer få en uppdaterad faktura på my.klarna.com. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum på my.klarna.com

Jag vill betala med kort men min betalning går inte igenom - varför?
Kortbetalningar kan nekas av flera olika anledningar: Har ditt kort gått ut? Har du fyllt i dina uppgifter korrekt? Korrekt CVC-kod? Har du aktiverat ditt kort för e-handel? Om problemet kvarstår var vänlig kontakta din bank eller kreditkortsutgivare.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?
Lägger du din order innan kl.14.00 på vardagar skickas den samma dag. Leveranstiden är på 2-5 arbetsdagar. Leveranstiden kan variera på var i landet du bor.

Var är exakt mitt paket?
Spåra din beställning via PostNord.se för att se var din beställning befinner sig just nu. Ange de kollinummer som du fick i leveransmailet som skickades till dig i samband med att du lade din order .

Jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?
När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post. När vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med ditt kvitto och spårningslänk till Postnord. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ett sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt försändelse-id till ombudet.

Jag hinner inte hämta ut mitt paket, kan ni förlänga min liggtid hos Postnord?
Ditt paket ligger kvar i 14 dagar från det datumet som du får ditt mail med avisering. Sedan skickas det tillbaka till vårt lager. Vi kan inte ändra liggtiden hos ditt postombud. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig G26stockholm rätten att debitera kunden 150 kr för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.

Kan jag ändra eller avbryta min order?
Vi strävar efter att skicka ut din order så snabbt som möjligt och därför är det inte möjligt att ändra eller avbryta en redan lagd order. Du har alltid 14 dagars öppet köp från och med den dagen du blir aviserad om att ditt paket finns att hämta. Observera vi inte kan hantera en bytesorder utan en ny beställning måste göras om du önskar en annan storlek eller produkt.

Hur kan jag vara säker på att ni mottagit min beställning?
När din beställning registrerats hos oss kommer du automatiskt till vår orderbekräftelsesida. Du kommer också att få en bekräftelse via e-post, vanligtvis inom några minuter. Vänligen kontrollera så att alla uppgifter du fyllt i är korrekta.

Min order går inte igenom, vad är fel?
Här kommer några tips om din order inte går igenom:

• Testa att lägga din order i en annan webbläsare.

• Se under respektive produkt i listan om den eventuellt tagit slut medan du shoppat, du får då ett meddelande om att varan inte finns tillgänglig och måste då kryssa bort den varan ur varukorgen.

• Var noga med att fylla i all information i de olika fälten i kassan. Det dyker upp en rödmarkerad text om kassan vill att du modifierar något fält.

• Klicka i "Jag godkänner villkoren" innan du väljer "Lägg beställning".

• Om du använder en mobil/surfplatta så kan det hjälpa att vrida den till liggande format då det ibland kan falla bort ett fält som ska fyllas i.

• Rensa historiken i din webbläsare.

• Notera att för att kunna lägga en order behöver den webbläsare du använder vara inställd för att tillåta tillfälliga cookies och 3:e part cookies. Om så inte är fallet måste inställningarna uppdateras. Läs mer om cookies här.

Om problemen fortfarande kvarstår är du alltid välkommen att kontakta Kundservice i formuläret ovan.

Hur byter/ gör jag retur på en vara?
Vi har 14 dagars öppet köp som börjar gälla från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta på utlämningsstället.

För att returnera en vara så skickar du tillbaka din retur till vårt lager, returer är helt gratis oavsett om du är medlem eller ej. I ditt paket finns en följesedel, returfraktsedel samt en retursedel som ska användas vid retur och reklamation. På retursedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka, retursedeln ska bifogas i returpaketet. Den förbetalda returfraktsedeln fästs på utsidan av ditt paket och lämnas sedan in hos närmaste postombud. Vid reklamation till vårt lager ber vi er att kontakta kundservice för att få bästa service på ärendet. Det är alltid fri returfrakt vid reklamation.

Jag har gjort en retur vad händer nu?
Vi kommer återkoppla till dig via mail så snart din retur är hanterad på vårt lager. Om du har valt att betala med Klarna faktura kommer din faktura att justeras/makuleras beroende på om du skickat tillbaka delar eller hela din order. Kom ihåg att hålla koll på förfallodatumet på din faktura, om det närmar sig kan du behöva förlänga det. Det kan du göra genom att kontakta Klarna på 08-120 120 10 samt på www.klarna.com/se Om du har valt att betala med kort/direktbetalning kommer pengarna sättas in på det kort/konto som du använde vid köpet.

Hur gör jag en reklamation?
I ditt paket finns en returadresslapp samt en retursedel som ska användas vid retur och reklamation. När en reklamation inträffar eller något händer med ditt plagg rekommenderar vi dig att du kontaktar kundservice via telefon så hjälper de dig att bedöma om det är ett produktionsfel.

På retursedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka, retursedeln ska bifogas i returpaketet. Den förbetalda returadresslappen fästs på utsidan av din retur. Lämna sedan in ditt paket hos närmaste postnordsombud. Vid reklamation ber vi er att kontakta Kundservice för att få bästa service på ärendet. Det är alltid fri returfrakt vid reklamation. Återbetalning sker när G26 tagit emot returen och konstaterat att du haft rätt att reklamera eller ångra ditt köp. Du får sedan ett e-postmeddelande från oss när vi behandlat din retur och när återbetalning skett.